Српски језик

1. Допиши шта недостаје:

Писац Текст
Душан  Васиљев
Себични џин
          Војислав  Илић
Врапчић

2. Објасни значење речи:

– просветитељ  -_____________________________________________________

– себичан   -________________________________________________________

-стреха   -_________________________________________________________

-ђерђеф-__________________________________________________________

3.Смисли речи које имају различит облик, а исто или слично значење као  ове  речи:

-причати-_____________                          -лађа-___________________

-неистина-____________                           -обожавати-_______________

4. Глаголи су речи које_________________________________________________

5. Попуни табелу:

ПРОШЛО ВРЕМЕ

САДАШЊЕ ВРЕМЕ

БУДУЋЕ ВРЕМЕ

Ја  сам  учио.

Ти учиш.

Ми  ћемо учити.

6.  Разврстај глаголе : чита, спава, свиће, пева, осећа,  пакује, сања, сева,  мрзне

 

-радња:_____________________________________________________

-стање:_____________________________________________________

-збивање:___________________________________________________

7.     Џин и деца се играју у башти.

Напиши исту реченицу у  прошлом и будућем времену.

Прошло време:__________________________________________________________

Будуће време:___________________________________________________________

 

 

1.У датим реченицама пронађи  и подвуци  субјекте и предикате:

Мира и  Воја певају у  школском хору.         Ветар је разносио лишће на све стране.

 

 

2. Допуни реченице одговарајућим   глаголима:

 

Деца_______________________ у школском дворишту.

Мачка_______________поред пећи.

Небо се изненада________________.

 

3.Попуни табелу одговарајућим реченицама:

 

прошлост

садашњост

будућност

Лука је пливао.    
  Ана залива цвеће.  
    Да ли ће падати киша?
Радовао сам се поклону.    

 

 

4.Доврши започето:

 

прошлост

садашњост

будућност

Ја Ја    читам. Ја
Ти  си  читао. Ти Ти
Он Он Он
Ми Ми Ми   ћемо читати.
Ви Ви Ви
Они Они Они

 

5.Напиши правилно писаним словима латинице:

 

Немогу  умирити  не  сташног  петра._______________________________________________

 

Дали  су ти  да  ли  поклон?_______________________________________________________

 

Јесилисе  уморила  бака  ђујо?_____________________________________________________

 

посетили смо  тетку милку у београду.______________________________________________

 

ако буде снега санкаћемо се на гучеву._____________________________________________

 

филип  и  тоша  возе  џип.________________________________________________________

Оставите одговор

